外国人留学生宿舎入居者募集・決定について (Application for YNU International Student Housing)

2022年10月入居 留学生会館及び峰沢国際交流会館の入居募集案内
Application for October 2022 occupancy of International Student House and Minesawa International Student Dormitory

留学生会館及び峰沢国際交流会館において2022年10月入居者の募集を行います。
We will accept the application for October 2022 occupancy of International Student House and Minesawa International Student Dormitory.

※新型コロナウイルス感染症拡大防止のために、入寮に際して必要な手続きや制限があります。「新型コロナウイルス感染症対応について」をよく確認して必ず指示に従うようお願いします。
大学による制限等は状況により変更される可能性がありますので、必ず以下のURLにて最新の情報を確認してください。
https://www.ynu.ac.jp/about/president/message/message_03.html

*In order to prevent the spread of new coronavirus infection, there are necessary procedures and restrictions for entering the dormitory.
Please check the "About new coronavirus infectious disease correspondence" carefully and be sure to follow the instructions. Please be sure to check the latest information at the following URL, as the restrictions of the YNU may change depending on the situation.
https://www.ynu.ac.jp/about/president/message/message_03.html

募集対象 Eligibility

(1)2022年10月3日時点、横浜国立大学に在籍する(予定含む)外国人留学生(ただし、聴講生、科目等履修生を除く)

※月額10万円を超える給付金(本学、派遣元機関からのものを含み、使途を研究に限るものを除く)を受給する学生は単身室には申請できません。家族を帯同する場合に限り、留学生会館 家族室または夫婦室に申請できます。

※入居資格があり、現在留学生宿舎に居住している外国人留学生についても、入居期間延長を希望する場合は申請が必要です。

(2)留学生会館の家族室は本学外国人留学生とその配偶者および子ども、夫婦室は本学外国人留学生とその配偶者が入居できます。

留学生会館または峰沢国際交流会館に入居していた期間が合計して2年以上の者は応募できません。

入居歴がないまたは6か月の者は1次募集、1年または1年6か月の者は1次募集で空室がある場合に入居できる2次募集に申請できます(1次・2次とも募集は同時に行います)。

※留学生会館、峰沢国際交流会館、大岡IR、常盤台IRのいずれかひとつの寮に申請できます。留学生会館及び峰沢国際交流会館入居申請者が、大岡IRまたは常盤台IRに申し込んだ場合は、留学生会館及び峰沢国際交流会館の申請、補欠を取り消します。

※その他の詳しい募集条件がありますので、必ずページ下方の【募集要項】をお読みください。

(1) International students currently enrolled at Yokohama National University as of October 3, 2022 and International students scheduled to enroll at Yokohama National University in October 2022.

*Students who receive a grant (excluding purpose of research) of exceeding 100,000 yen per month from YNU, the dispatching institution or other organizations are not eligible to apply except that student accompanied by family may apply for couple rooms or family rooms.

*Students who have eligibility and have lived in housing, can apply for extending period of occupancy.

*Except Accredited Auditors and Auditors.

(2) International student accompanied with his/her spouse and child(ren) is eligible for the family room of International Student House, and international student accompanied with his/her spouse is eligible for the married couple room.

Those who have no or 6 months occupancy record can apply for the primary application, and those who have 1 year or 1 year and 6 months occupancy record can apply for the secondary application (secondary applicants can move in if there is a vacancy after the primary application). Application for primary and secondary will be done at the same time.

*Please do not submit applications for more than one dormitory (International Student House, Minesawa International Student Dormitory, Ooka IR or Tokiwadai IR). If applicants for International Student House or Minesawa International Student Dormitory apply for Ooka IR or Tokiwadai IR before the announcement of lottery results or notice for additional occupancy, their application will be cancelled automatically.

*Please read "Application guidelines" at the middle of the page carefully. There are detailed explanations about Eligibility.

書類配布方法・場所 Distribution period and how to get application forms

配布期間:2022年7月1日(金)~7月22日(金)
Distribution period: Friday, July 1 through Friday, July 22, 2022

配布場所:学生支援課ウェブサイトからダウンロード、または、学生支援課窓口にて配布
Documents can be downloaded from this website or distributed at Student Support Division counter.

※申請書は上記期間中のみダウンロードできます。
*You can download these documents during the above period.

※申請書は両面印刷してください。
*Please print the forms in double-sided printing.

※峰沢国際交流会館に入居をご検討中の皆様へ
*To applicants who consider to move in Minesawa International Student Dormitory

募集要項 Application guidelines

(単身室用(1次・2次) / For single room :Primary and Secondary)
募集要項 (単身室用(1次・2次)) / Application guidelines for single room :Primary and Secondary
・申請書類 (1.入居申請書)  (2.はりつけ用紙)
・Forms  (1.Application form for Student Housing) (2.Attachment sheet of student ID and resident card)

(夫婦室・家族室用 / For married couple room and family room)
募集要項 (夫婦室・家族室用) / Application guidelines for married couple room and family room
・申請書類 (1.入居申請書)  (2.はりつけ用紙)
・Forms (1.Application form for Student Housing) (2.Attachment sheet of student ID and resident card)

※2022年10月に入学する新入生で、申し込み期間内に合格通知書や受入証明書が受け取れない場合は、「入居願」及び在留カードの写しまたはパスポートの写しのみで申し込みすることができます。ただし後日合格通知書や受入証明書が手元に届いたら、すぐに追加書類として学生支援課学生支援係窓口まで提出してください。
You can apply without the copy of Student ID and Resident card if you are newly enrolled student in October 2022, and without Notification of Acceptance if you cannot get it within the period of application. However, you have to submit it as soon as you obtain them.

提出期限・方法 Application Submission

2022年7月1日(金)~7月22日(金)午後5時締切
Friday, July 1, 2022 through Friday, July 22, 2022  Closing at 17:00

①窓口に直接提出(代理人による提出可)
②郵送により学生支援課学生支援係まで送付
ただし、大学への入構が規制されている場合は、②により提出してください。

①Submit to the Student Support Division Office counter (by yourself or proxy).
②Mail all the materials by post to the Student Support Division Office.
In case the entry to YNU is restricted, follow ② and submit.

学生支援課学生支援係窓口*Office hour 平日 8:30-12:45, 13:45-17:00 except Saturdays, Sundays and holidays

郵送先:〒240-8501 横浜市保土ヶ谷区常盤台79-8
横浜国立大学学生支援課学生支援係
Mailing Address: Student Support Section, Student Support Division, Yokohama National University,
79-8 Tokiwa-dai, Hodogaya-ward, Yokohama-city, 240-8501

抽選結果発表 Result of lottery

2022年8月3日(水)午後0時頃
Wednesday, August 3, 2022 around noon

2022年10月入居留学生宿舎入居者抽選結果を当ページで発表します。
各自ご確認ください。
We will announce the lottery result on on this web page. Be sure to check it out yourself.

抽選結果発表(受付番号順)
Announcement of lottery result (in receipt numerical order)

なお、当選者(「入居」が〇の者)は,8月3日(水)から8月8日(月)までに,入居意思を申し出るメールを学生支援課学生支援係に送付してください。(辞退の人も必ずメールを送付すること)
宛先:gakusei.gakuseiアットマークを記入して下さいynu.ac.jp
件名:「受付番号,氏名,留学生会館または峰沢国際交流会館,『入居意思連絡』」
※新規入居の学生は本文に鍵の受け取り日(入居日)を明記すること。
※10月3日以降の事務室開室日時に鍵を取りに行ってください。10月3日より前の入居、荷物の送付はできません。
(現在同じ寮の同じ部屋種別に住んでいる者で引き続き入居可能となった場合は退去する必要はありません。)
※大岡インターナショナルレジデンス、常盤台インターナショナルレジデンスに現在住んでいる者は,9月25日までに退去すること。指定退去日までに退去しなかった者は、入居資格および入居許可を失います。
(注)8月8日までに入居意思の連絡がない者は,入居の意思がないものと判断して入居の許可を取り消します。抽選の次点者(補欠)を入居させますので注意してください。

Inform the Student Support Division by e-mail between August 3 and August 8 of your intention to move into International Student House or Minesawa International Student Dormitory, including those who are elected and intend to decline it.
E-mail address: gakusei.gakusei*Replace with atmark*ynu.ac.jp
Subject: application receipt number, student's name, International Student House or Minesawa International Student Dormitory, "notice of intention to move in"
*If you are a new resident, please indicate in the body of the e-mail the date (should be business days of the dormitory on and after October 3) you intend to pick up your key. This will be your move-in date.
*The earliest move-in date is October 3. Dormitories cannot keep your belongings before October 3 either. (The applicant who have lived in housing, will not need to move out in September 2022.)
*The applicants who live in Ooka IR or Tokiwadai IR have to move out by September 25. If you don't by then, you will lose the right of moving and forfeit your permission of live in International Student House or Minesawa International Student Dormitory.
(Note) Failure to inform the Student Support Division by August 8 of your intention to move into international student housing will result in forfeiture of the right to move in, and the unit will be offered to another applicant.

【補欠について】
補欠になった者は,空き部屋ができ次第,補欠1位の者から順に,入居したいかどうかを学生支援係からメール(または電話)で確認します。(最終日:9月22日まで)
※ただし現峰沢国際交流会館、留学生会館入居者は最終日:9月15日までです。
※補欠連絡前に大岡IRや常盤台IRに申し込んだ場合、自動的に申請が取消されますのでご了承ください。

【Regarding the waiting list】
Waitlisted applicants in order will be contacted by either email or phone for additional occupancy by September 22.
*However, the final notice for additional occupancy is on September 15 for the present residents of Minesawa International Student Dormitory or International Student House.
*In case the applicant in the waiting list would apply for Ooka IR or Tokiwadai IR before the additional occupancy notice, the application will be cancelled automatically.

入居決定後の提出書類 Deliverables after results announcement

入居前までに下記の書類を学生支援係に必ず提出してください。
Please submit the following documents to the Student Support Division before move in International Student Housing.

①健康診断書のコピー Copy of health check-ups certificate
-入居日から1年以内に受診したもの must be issued within the past 12 months

※様式が必要な場合はこちらからダウンロードしてください。
健康診断書様式(大学指定様式):検査項目が全て含まれていれば、この様式でなくても構いません。

*If you need a form please download from here.
Health check_ups certificate(YNU designated form) : If all inspection items are included, it doesn't have to be this style.

11月30日までに下記の書類を学生支援係に必ず提出してください。
Please submit the following documents to the Student Support Division by November 30.

②健康保険証のコピー(学生寮に住所変更後の物、記号および番号を塗りつぶして提出してください)
Copy of health insurance card: After changing the address to the student dormitory. Please paint out the "symbols:記号" and the "numbers:番号" and submit.

部屋番号発表 Announcement of room number

2022.10入居予定の方の部屋番号はこのページで9月22日(金)午後0時頃に発表予定です。各自確認してください。

※荷物は10月3日より前に寮で保管することはできません!!早くても10月3日着で送ってください。
Please confirm your room number on September 22 around noon on this page.
Dormitories cannot receive your belongings before October 3.

部屋番号発表
※継続入居者は現在と同じ部屋番号のため掲載していません。
Room# announcement.
*Continueing residents shall stay at the same room.

連絡先 Contact

学務・国際戦略部 学生支援課 学生支援係
Student Support Division Student Affairs and International Strategy Department

TEL : 045-339-3114/3134
      (課外活動,遺失物・拾得物 for extracurricular activities and the lost-and-found)
        045-339-3190
      (学生寮,チューター for dormitories and tutors)
FAX : 045-339-3119
gakusei.gakuseiアットマークを記入して下さいynu.ac.jp

窓口時間 Office hours

平日 Weekdays
8:30~12:45/13:45~17:00

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